جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار

دو گروه داوری مواد کار خود را آغاز کردند

دو گروه داوری مواد کار خود را آغاز کردند
گروه‏های سرامیک و متالورژی از زیر مجموعه مواد کار خود را آغاز و نخستین نشست‏های خود را برگزار کردند.

 

بنا به اعلام دبیرخانه نهمین جشنواره کتاب‏های آموزشی رشد، جمشید علی محمدی سرگروه هر دو گروه داوری بخش مواد است که کارشناس مهندسی مواد است و 29 سال سابقه کار دارد. در گروه سرامیک علاوه بر وی مریم ابراهیمی و حسن خوشبخت عضویت دارند که هر دو درس خوانده رشته مهندسی مواد ـ سرامیک هستند.
در گروه متالورژی نیز علاوه بر آقای جمشید علی محمدی، غلامرضا خلج و امیر ریاحی عضویت دارند که هر دو کارشناس ارشد رشته مهندسی مواد ـ متالورژی هستند.
بنا به گزارش‏های منتشر شده، در این دوره از جشنواره، در رشته مواد، 12 عنوان کتاب حضور دارد.
 
 
 
 
با داوران گروه‏های مواد (متالورژی و سرامیک) آشنا شوید
 جمشید علی محمدی، سرگروه گروه‏های متالورژی و سرامیک
 
جمشید علی محمدی/ سرگروه گروه‏های متالورژی و سرامیک
کارشناس رشته مهندسی مواد است و 29 سال سابقه تدریس و برنامه‏ریزی آموزشی دارد. وی سال‏ها مدرس هنرستان‏های گوناگون و آموزشکده فنی انقلاب اسلامی بوده است و در کمیسیون برنامه‏ریزی سازمان فنی و حرفه‏ای وزارت ‏کار، تعاون و رفاه اجتماعی عضویت دارد. همچنین کارشناس مسئول گروه مواد دفتر برنامه‏ریزی و تألیف آموزش‏های فنی و حرفه‏ای و کاردانش و از مؤلفان کتاب‏های آموزشی رشته متالورژی است. وی بیشاز١٠دوره آموزشىتخصصىرادرداخلوخارجازکشورگذراندهو از سابقه داوری در سومین، پنجمین و هفتمین دوره جشنواره کتاب‏های آموزشی رشد برخوردار است. در این دوره از جشنواره، سرگروه داوری هر دو زیر گروه مواد، یعنی متالورژی و سرامیک را بر عهده دارد.
 
 غلامرضا خلج، عضو گروه داوری مواد
غلامرضا خلج/ عضو گروه داوری متالورژی
وی کارشناسی خود را از دانشگاه صنعتی شریف در سال 1379 و کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سال 1382 در رشته مهندسی مواد و متالورژی دریافت کرده و از سال 1385 در سطح دکتری دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات تهران مشغول تحصیل بوده است. وی از سال 1383 تا به امروز عضو کمیسیون تخصصی رشته متالورژی سازمان پژوهش و برنامه‏ریزی درسی و از سال 1385 تاکنون عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه و مدرس دانشگاه جامع علمی و کاربردی صفا، علوم و تحقیقات تهران بوده است. افزون بر این مقالات متعددی در همایش‏های داخلی و بین‏المللی تخصصی ارائه داده است. تألیف کتاب شناخت فلزات برای سازمان پژوهش و برنامه‏ریزی از آثار اوست.
 
 
امیر ریاحی/ عضو گروه داوری متالورژی
امیر ریاحی، عضو گروه داوری موادوی کارشناسی ارشد خود را در رشته مواد، شناسایی و انتخاب و روش‏های ساخت مواد فلزی از دانشگاه تهران دریافت کرده است. او علاوه بر عضویت در کمیسیون رشته متالورژی، در تألیف و تدوین کتاب‏های درسی متعددی برای رشته متالورژی شاخه فنی و حرفه‏ای نقش داشته است که از آنجمله است: آزمایشگاه متالورژی، کارگاه ریخته‏گری 1 و 2، شناخت فلزات، راهنمای معلم اصول متالورژیکی ریخته‏گری و همچنین تألیف کتاب کار محاسبات فنی تخصصی و محاسبات فنی عمومی و همکاری در تدوین لوح‏های فشرده آموزشی درس اصول متالورژی و آزمایشگاه متالورژی برای هنرجویان این رشته اشاره کرد. تألیف کتاب تکنولوژی و کارگاه ریخته‏گری برای هنرجویان رشته ساخت و تولید و ارائه یک مقاله‏ تخصصی در کنگره مهندسی متالورژی از دیگر آثار قلمی اوست.
 
 
مریم ابراهیمی/ عضو گروه داوری متالورژی مریم ابراهیمی عضو گروه داوری سرامیک
وی کارشناسی خود را در رشته مهندسی مواد ـ سرامیک از دانشگاه علم و صنعت ایران دریافت کرده است و هم اکنون کارشناس مسئول سازمان فنی و حرفه‏ای کشور در دفتر بهسازی و نظارت آموزشی است. او ضمن عضویت در کمیسیون تخصصی رشته سرامیک صنعتی دفتر برنامه‏ریزی و تألیف آموزش‏های فنی و حرفه‏ای و کاردانش، تدریس دروس تخصصی سرامیک صنعتی در دبیرستان کاردانش الزهرا(س) را بر عهده دارد. آشنایی با کامپوزیت‏ها و سرامیک‏های پیزو الکتریک و کاربرد آن‏ها از مقالات تخصصی وی است. وی تألیف کتاب‏های متعددی را برای هنرجویان رشته‏های سفال و سرامیک و سرامیک صنعتی بر عهده داشته یا در تدوین آن‏ها مشارکت کرده است. لعاب و مواد در سرامیک، تکنولوژی و کارگاه عمومی سرامیک، شیمی تخصصی سرامیک، محاسبات در سرامیک و گزارش کار و فعالیت‏های کارگاهی تکنولوژی و کارگاه عمومی سرامیک از زمره آن‏هاست. از کارهای پژوهشی وی می‏توان به پروژه بررسی خواص فیزیکی و مکانیکی بدنه‏های فورستریتی، کئوردیریتی و استئاتیتی در دیاگرام سه تایی   Al2O3. MgO. SiO2 اشاره کرد. وی داوری هفتمین جشنواره کتاب‏های رشد را در سابقه کاری خود دارد.
 
 حسن خوشبخت، عضو گروه داوری سرامیک
حسن خوشبخت/ عضو گروه داوری متالورژی
کارشناس رشته مهندسی مواد ـ سرامیک و دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی است. از سوابق کاری وی می‏توان به موارد زیر اشاره کرد: هنرآموز رشته سرامیک هنرستان امیرکبیر (75 تا 80)؛ تکنیسین آزمایشگاه و کارگاه رشته سرامیک دانشگاه شهید رجایی (76 تا 80)؛ هنرآموز مجتمع فنی پیام آموزش و پرورش تهران (از 80 تا به امروز)؛ همکاری با مرکز تحقیقات شیشه و لعاب دانشگاه علم و صنعت ایران (از 76 تا کنون)؛ سرپرست و مشاور کارگاه تولیدی سرامیک‏های تزئینی و دکوری (74 تا 80)؛ عضو کمیسیون تخصصی رشته سرامیک دفتر برنامه ریزی و تألیف کتب آموزش‏های فنی و حرفه‏ای و کاردانش (از سال 80)؛ عضو کمیسیون تخصصی تهیه استانداردهای مهارتی سازمان فنی و حرفه‏ای کشور رشته کانی‏های غیر فلزی؛ گذراندن دوره‏های ضمن خدمت (بازآموزی) تخصصی و عمومی به مدت 700 ساعت؛ عضو کمیسیون بررسی کتب فنی رشته سرامیک تألیف و همکاری در تدوین کتاب‏های: محاسبات در سرامیک 87، تکنولوژی و کارگاه عمومی سرامیک87، شیمی تخصصی سرامیک 88 و گزارش کار تکنولوژی و کارگاه عمومی سرامیک 89.

 

۵ شهریور ۱۳۹۰ ۱۲:۳۶
تعداد بازدید : ۳,۸۵۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید