جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

اخبار

گروه فیزیک داوری کتاب‌های آموزشی نهمین جشنواره را آغاز کرد

گروه فیزیک داوری کتاب‌های آموزشی نهمین جشنواره را آغاز کرد
گروه فیزیک نهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی رشد، کار داوری کتاب‌های آموزشی فیزیک این جشنواره را آغاز کرد.
 در این گروه، احمد احمدی،  سمیرا بهرامی و غلامعلی محمودزاده عضویت دارند.
 بنا به گزارش دبیرخانه نهمین جشنواره کتاب رشد تعداد 148 عنوان کتاب، در حوزه فیزیک این جشنواره به داوری گذاشته شده است. این گروه کار خود را با غربالگری کتاب‏های رسیده آغاز کرد.
 
 
 با اعضای این گروه داوری بیشتر آشنا شوید.
  
احمد احمدی
احمد احمدی، عضو گروه داوران فیزیک نهمین جشنواره کتاب‏های آموزشی رشدمتولد 1347 شهر ری است. از سال 1370 تا کنون به تدریس در دبیرستان و پیش دانشگاهی اشتغال دارد. لیسانس فیزیک کاربردی خود را در سال 1371 از دانشگاه تهران و فوق لیسانس فیزیک نظری خود را در سال 1374 از دانشگاه تربیت معلم تهران دریافت کرده و از همان سال به عضویت گروه فیزیک دفتر برنامه­ریزی و تألیف کتاب درسی درآمده و از سال 1379 به سمت کارشناس مسئول گروه فیزیک نائل شده است.
وی از سال 1375 تا کنون عضو هیئت تحریریه مجلۀ رشد آموزش فیزیک،  از سال 1385 تا کنون عضو گروه پژوهش در آموزش گروه تجربی موسسۀ پژوهشی، از سال 1381 تا کنون عضو گروه فیزیک انتشارات مدرسه بوده است. افزون بر این عضو کمیتۀ ستاد جهانی فیزیک و عضو کمیتۀ علمی چندین همایش آموزش فیزیک کشور بوده و در دوره‌های آموزشی گوناگونی شرکت جسته است.
وی مقالات مختلفی را تألیف و در تدوین کتاب‌های متعددی مشارکت کرده است. کتاب فیزیک 3 و آزمایشگاه رشته تجربی، کتاب فیزیک 3 و آزمایشگاه رشته ریاضی،  کتاب پیش دانشگاهی 1 و 2 رشته تجربی ، کتاب پیش دانشگاهی 1 و 2 رشته  ریاضی (برای چاپ و توزیع)؛ کتاب کار فیزیک 1 و آزمایشگاه، فیزیک 2 و آزمایشگاه و فیزیک 3  و آزمایشگاه و  ترجمۀ کتاب Maths for advanced physics (برای انتشارات مدرسه)؛ آشتی با فیزیک در دو جلد (برای انتشارات آشتی با علوم)؛  کتاب راهنمای معلم فیزیک 1 و آزمایشگاه،  کتاب راهنمای معلم فیزیک 2 و آزمایشگاه فیزیک 3 و آزمایشگاه؛ کتاب خود آموز فیزیک 1 و آزمایشگاه (مؤسسه آموزش از راه دور)؛ کتاب چند گزینه­ای استاندارد (انتشارات استادی) از زمره فعالیت‌های وی در حوزه کتاب است. وی از داوران گروه فیزیک پنجمین جشنواره کتاب های آموزشی رشد نیز بوده است.
 سمیرا بهرامی، داور گروه فیزیک نهمین جشنواره کتاب‏های آموزشی رشد
 
سمیرا بهرامی
 
وی لیسانس خود را در رشته دبیری فیزیک از دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، فوق لیسانس خود را در رشته ذرات بنیادی از دانشگاه زنجان و دکتری خود را در فیزیک نظری از همین دانشگاه دریافت کرده است. از او چهار مقاله علمی در نشریات جهانی منتشر شده است و هم اکنون 8 سال است که با آموزش و پرورش همکاری می‌کند.
 
 
 
غلامعلی محمودزاده
 

در سال 1326 در جهرم به دنیا آمده است. وی مدرک کارشناسی فیزیک خود را از دانشگاه تربیت معلم اخذ کرده و به مدت 40 سال در دبیرستان­های دولتی، مدرسه‏های برتر و تیزهوشان به تدریس فیزیک اشتغال داشته است. وی 15 سال عضو شورای برنامه­ریزی و تألیف کتاب­های درسی دورۀ راهنمایی و دبیرستان و از سال 70 تا زمان بازنشستگی، کارشناس مسئول گروه غلامعلی محمودزاده، داور  گروه فیزیک نهمین جشنواره کتاب‏های آموزشی رشدفیزیک دفتر برنامه­ریزی و تألیف کتاب­های درسی بوده است. برنامه­ریزی و تدریس در کلاس­های آموزش ضمن خدمت و باز­آموزی دبیران فیزیک و پیش­دانشگاهی از فعالیت‏های 20 سال اخیر اوست.

وی از مؤلفان پرکار کتاب‌های آموزشی به شمار می‌آید و در دو دهه گذشته، بیش از 50 عنوان کتاب آموزشی و کمک درسی در حوزه فیزیک و مکانیک منتشر کرده است. تألیف کتاب­های «مفاهیم فیزیک» (در 3 جلد)، برای موسسۀ علمی آینده­سازان و تألیف کتاب­های آموزش جامع فیزیک (در 5 جلد) و مجموعه درس‏ـ‏آزمون‌های دوره راهنمایی و دبیرستان برای انتشارات مبتکران از آن جمله است. عضویت در هیئت تحریریه مجلۀ رشد آموزش فیزیک و سردبیری آن و عضویت در کمیتۀ المپیاد فیزیک ایران و طراحی پرسش­های آن از دیگر سوابق حرفه‏ای آقای محمودزاده است.

۱۱ شهریور ۱۳۹۰ ۰۳:۵۸
تعداد بازدید : ۵,۱۵۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید