جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
 

اخبار

هشدار وزارت آموزش و پرورش به صدا و سیما: تبلیغ کتاب‏های غیر استاندارد، هدف‏های برنامه درسی را به مخاطره می‏اندازد

هشدار وزارت آموزش و پرورش به صدا و سیما: تبلیغ کتاب‏های غیر استاندارد، هدف‏های برنامه درسی را به مخاطره می‏اندازد
تبلیغ مواد و رسانه‏های آموزشی و کمک آموزشی غیراستاندارد اهداف برنامه‏های درسی را به مخاطره می‏اندازد و تلاش‏های وزارت آموزش و پرورش را کم‏اثر یا بی‏اثر می‏کند.

این بخشی از نامه محی‏الدین محمدیان، معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‏ریزی آموزشی به عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است که با شماره 12459 در دبیرخانه سازمان پژوهش و برنامه‏ریزی آموزشی به ثبت رسیده است.

محمدیان در نامه خود با اشاره به تبلیغات گسترده مواد و رسانه و کتاب‏های آموزشی و کمک‏درسی در رسانه ملی و افزایش روزافزون آن در آستانه آغاز سال تحصیلی، از وی خواسته است نسبت به مفاد مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش پای‏بند بماند و از تبلیغ هرگونه رسانه و کتاب کمک آموزشی، بدون مجوز سازمان پژوهش، جلوگیری کند.

مطابق بند پنجم ماده 5 مصوبه 828 شورای عالی آموزش و پرورش، که با امضای رئیس محترم جمهور ابلاغ شده است، «صدور مجوز اطلاع رسانی و تبلیغ منابع آموزشی و تربیتی استاندارد» به عهده سازمان پژوهش و برنامه‏ریزی آموزشی است.  

محمدیان با اشاره به اهمیت کتاب‏های تازه تألیف پایه اول ابتدایی و لزوم تبیین و توضیح کارشناسان درباره اهداف و رویکردهای برنامه برای اولیا و معلمان به منظور رفع نگرانی‏های احتمالی، از ضرغامی خواسته است خصوصاً در ارتباط با تبلیغ مواد مرتبط با برنامه درسی اول دبستان، سخت‏گیری بیشتری نشان دهد.

گفتنی است سازمان پژوهش و برنامه‏ریزی آموزشی هر سال، فهرست‏هایی از کتاب‏های مناسب دوره‏های آموزش ابتدایی، راهنمایی، متوسطه نظری و متوسطه فنی و حرفه‏ای و کاردانش با نام «کتابنامه رشد» منتشر می‏کند که در اختیار آموزشگاه‏های کشور قرار می‏گیرد. مطابق بند ششم مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش «خرید، عرضه و تبلیغ هرگونه منبع آموزشی و تربیتی در واحدهای آموزشی، صرفاً از منابع استاندارد، مجاز خواهد بود.» و چنان چه تخلفی صورت گیرد «با متخلف برابر ضوابط قانونی برخورد خواهد شد.»

 

۱۵ شهریور ۱۳۹۰ ۱۴:۰۳
تعداد بازدید : ۱,۶۹۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید