پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار

سیزدهمین کتابنامه دوره ابتدایی منتشر شد

سیزدهمین کتابنامه دوره ابتدایی منتشر شد
سیزدهمین کتابنامه دوره آموزش ابتدایی که به معرفی تفصیلی کتاب‏های مناسب چاپ اول سال 1389 و یک سال پیش از آن می‏پردازد، منتشر شد.

در این کتابنامه مشخصات 365 کتاب آموزشی مناسب دوره ابتدایی  آورده شده است.

سیزدهمین کتاب‏نامه رشد به کوشش اکرم موسوی تنظیم و آماده و در شمارگان 8500 نسخه منتشر شده است. نسخه‏های چاپی این کتاب‏نامه‏ها در اختیار 10 درصد از آموزشگاه‏های ابتدایی کشور قرار می‏گیرد تا برای تجهیز کتاب‏خانه‏های آموزشگاهی و کلاسی خود از آن بهره گیرند. علاقه‏مندانی که به نسخه چاپی آن دسترسی ندارند، می‏توانند از طریق همین وبگاه، آن را به رایگان دریافت کنند.

در کتاب‏نامه‏های رشد، علاوه بر عنوان، تصویر روی جلد و مشخصات شناسنامه‏ای هر کتاب، چکیده‏ای از محتوای آن برای خواننده نقل می‏شود. این کتاب‏نامه‏ها همچنین از نمایه‏های متعددی سود می‏برند که یافتن کتاب مورد نظر خواننده را آسان می‏کند. نمایه‏هایی همچون عنوان، موضوع، ناشر، پدیدآورنده، پایه تحصیلی مرتبط و کلیدواژه‏ها. آخرین بخش هر کتاب‏نامه نیز واجد نام و نشانی ناشران است که به منظور تسهیل در تهیه کتاب‏های درخواستی صورت می‏پذیرد.

سیزدهمین شماره از کتاب‏نامه رشد، یک بخش پیوست نیز دارد که شامل عنوان 122 کتاب برگزیده و تقدیری هشتمین جشنواره کتاب‏های آموزشی رشد است. این جشنواره در پاییز سال گذشته (سال 1389) برگزار شد.

گفتنی است از آن‏جا که طبق مصوبه 828 شورای عالی آموزش و پرورش که با امضای رئیس محترم جمهور و رئیس این شورا ابلاغ شد، ورود هر گونه کتاب و مواد آموزشی غیراستاندارد، بدون تأیید سازمان پژوهش و برنامه‏ریزی آموزشی به آموزشگاه‏ها، ممنوع شده است، مدیران و معلمان مدارس در سال‏های اخیر توجه و اقبال بیشتری نسبت به کتابنامه‏ها از خود نشان می‏دهند.

فایل پی. دی. اف و رایگان سیزدهمین کتاب‏نامه ابتدایی در پایین این نوشته (در دو بخش)، در اختیار شما قرار گرفته است. بخش دوم شامل کتاب‏های برگزیده و تقدیری هشتمین جشنواره کتاب‏های آموزشی رشد است که در سال گذشته در تهران برگزار شد.

کتابنامه رشد ابتدایی شماره 13، بخش اول کتابنامه رشد ابتدایی شماره 13، بخش اول
 
کتابنامه رشد ابتدایی شماره 13، بخش دوم کتابنامه رشد ابتدایی شماره 13، بخش دوم

 

۲۸ شهریور ۱۳۹۰ ۱۵:۱۶
تعداد بازدید : ۲,۷۸۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید