پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار

آغاز به کار سه گروه دیگر از داوران نهمین جشنواره: گرافیک، طراحی و عکاسی

آغاز به کار سه گروه دیگر از داوران نهمین جشنواره: گرافیک، طراحی و عکاسی
داوران گروه های گرافیک، طراحی و عکاسی نهمین جشنواره کتاب‏های آموزشی رشد کار خود را آغاز و نخستین نشست خود را برای بررسی کتاب‏های رسیده به این جشنواره برگزار کردند.
بنا به اعلام دبیرخانه نهمین جشنواره کتاب‏های آموزشی رشد، خدیجه بختیاری، محسن حسن‏پور و ماندانا منوچهری اعضای مشترک دو گروه داوری طراحی و گرافیک این جشنواره هستند. در گروه عکاسی نیز خدیجه بختیاری، محمد لطفی و فرزانه ناظران‏پور عضو هستند.
بنا به گزارش این دبیرخانه، در بخش گرافیک 29، طراحی 18 و عکاسی 3 کتاب آموزشی به دبیرخانه رسیده است.
 
با داوران این سه گروه بیشتر آشنا شوید:
داوران رشته گرافیک و طراحی
 
خدیجه بختیاریخدیجه بختیاری، سرگروه و عضو دو گروه داوری گرافیک و طراحی و عکاسی
17 سال سابقه تدریس در رشته گرافیک، عکاسی و طراحی دارد. از سال 1379 تا 1382 در اجرای دوره‏های آموزشی معلمان در دفتر معاونت فنی و حرفه‏ای همکاری کرده است. از سال 1380 تا 1386 کمیسیون تخصصی رشته گرافیک عضو و از 1387 تا کنون کارشناس رشته گرافیک (برنامه‏ریزی و تألیف) بوده است. طی سا‏ل‏های 77 تا 79 در بخش استانی جشنواره خوارزمی و از سال 1379 تاکنون در بخش کشوری جشنواره هنرهای تجسمی داوری کرده است. همکاری در تألیف کتاب "راهنمای معلم کارگاه گرافیک" (1384) و "راهنمای معلم تصویرسازی" (1390)، آماده‏سازی چندین کتاب درسی برای رشته‏های فنی و حرفه‏ای در بخش خصوصی (90-1389) و همچنین تألیف مقالاتی برای فصلنامه رشد فنی و حرفه‏ای از نکات قابل توجه در کارنامه قلمی اوست. وی سرگروه دو گروه داوری "گرافیک و طراحی" و عکاسی در نهمین جشنواره کتاب‏های آموزشی رشد است.
 
محسن حسن‏پور، عضو گروه داوری گرافیک و طراحیمحسن حسن‏پور
کارشناس ارشد رشته پژوهشی هنر و دانشجوی دکتری همین رشته است. در انجمن فرهنگی هنری تصویرگران کودک عضویت دارد و ضمن همکاری با نشریات ویژه کودکان و نوجوانان بیش از صد کتاب کودک را تصویرگری کرده است. وی سال‏های متمادی در دانشگاه‏های آزاد اسلامی، الزهرا، علم و فرهنگ، سوره، شهید رجایی و آموزشکده 17 شهریور کرج به تدریس اشتغال داشته و در بسیاری از این مراکز به عنوان استاد نمونه برگزیده شده است. عضو هیئت علمی گروه ارتباط تصویری دانشگاه شهید رجایی و یازده سال، طی سال‏های 1372 تا 1383مدیر گروه ارتباط تصویر گروه گرافیک این دانشگاه بوده است. از 1375 تا کنون نیز در سمت مدیر گروه ارتباط تصویر آموزشکده دخترانه کرج نقش‏آفرینی کرده است. آقای حسن‏پور از سال 1382تاکنون عضو گروه داوران بخش هنر جشنواره خوارزمی جوان و پنج سال سرگروه آن بوده است. همچنین داوری چندین جشنواره تصویرگری کتاب کودک و داوری هنرهای تجسمی هنرستان‏‏ها و آموزشکده‏های وزارت آموزش و پرورش را در چندین دوره بر عهده داشته است. از سال 1372تا 1388 در کمیسیون گروه گرافیک دفتر تألیف و از سال 1389 تا کنون در کمیسیون پیش‏دانشگاهی هنر وزارت آموزش و پرورش و دو سال نیز در کمیسیون گروه نقاشی عضو بوده است. برگزاری چندین نمایشگاه تصویرگری انفرادی و شرکت در چندین نمایشگاه تصویرگری گروهی، تألیف بیش از ده مقاله با موضوع تصویرگری و نگارگری و تألیف کتاب‏های مبانی تصویرسازی، کارگاه گرافیک و آشنایی با هنر وزارت آموزش و پرورش از دیگر نکات قابل توجه در کارنامه کاری اوست.
 
ماندانا منوچهری، عضو گروه داوری گرافیک و طراحیماندانا منوچهری
فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته گرافیک در گرایش گرافیک و پژوهش هنر از دانشگاه تربیت مدرس است. در سوابق کاری او اشتغال به هنرآموزی در هنرستان‏های منطقه 14 تهران، تدریس در دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی و دانشکده فنی شریعتی و همچنین دوره‏های ضمن خدمت هنر معلمان دوره ابتدایی، عضویت در کمیسیون دفتر تألیف کتاب‏های درسی، داوری هفت دوره جشنواره استانی در رشته گرافیک و یک دوره جشنواره کشوری هنرهای تجسمی فنی و حرفه‏ای دیده می‏شود. نقش آفرینی در تألیف کتاب تاریخ هنر ایران برای رشته گرافیک شاخه فنی و حرفه‏ای، تصحیح و تغییر 30 درصد از کتاب کاربرد خط در گرافیگ، تألیف کتاب تزئینات معماری برای انتشارات سمت و شرکت در جشنواره‏های هنری صلوات، سلام و آزادسازی خرمشهر از دیگر نکات قابل توجه در سوابق کاری وی به شمار می‏رود.
 
داوران رشته عکاسی
 
محمد لطفی، عضو گروه داوری عکاسیمحمد لطفی
فارغ التحصیل رشته هنر از دانشگاه تربیت معلم و کارشناسی عکاسی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. وی یک نمایشگاه عکس انفرادی در محل دانشکده هنرهای زیبا برگزار کرده و در چندین نمایشگاه عکس گروهی شرکت جسته است. تدریس آموزش عکاسی برای معلمان عکاسی کشور، کسب عنوان نخست بخش عکس بزرگداشت مقام معلم در کشور و چاپ کتاب ششم اردیبهشت (مجموعه عکس خلاقه) از دیگر نکات قابل توجه در کارنامه وی است.
 
فرزانه ناظران‏پور، عضو گروه داوری عکاسیفرزانه ناظران‏پور
در سال 1374، در رشته عکاسی، از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران فارغ التحصیل شد و در همان سال به عنوان هنرآموز عکاسی به استخدام آموزش و پرورش درآمد. به مدت سه سال، عضو کمیسیون تألیف کتاب‏های درسی رشته گرافیک بوده است و در تدوین جزوه آموزشی کاردانش در دفتر معاونت متوسطه در سال 1377 – 1376 و تألیف جزوه نورپردازی در عکاسی برای همین معاونت در سال 1377 همکاری داشته است. داوری امتحانات کاردانش منطقه 4 (1375)، نظارت بر آزمون‏های عملی در مدارس کاردانش (1375)، داوری شش دوره جشنواره خوارزمی در منطقه 4، داوری در آزمون‏های علمی و عملی در سطح منطقه، داوری در آزمون‏های هنرهای تجسمی کشوری (دو دوره) و استانی (چهار دوره) و عضویت در گروه آموشی عکاسی شهر تهران به مدت چهار سال (از 1384 تا 1388) از دیگر سوابق حرفه‏ای او به شمار می‏رود. وی در سال گذشته، موفق به گذراندن دوره کارشناسی ارشد خود و اخذ عنوان کارشناس ارشد در رشته نمایش شد.

 

۲۷ شهریور ۱۳۹۰ ۱۴:۵۸
تعداد بازدید : ۵,۷۵۱

نظرات بینندگان

الهه حیدری
۱۳۹۵/۰۱/۲۵
5
0
0

خیلی ممنون از لطف همتون ��

محمد
۱۴۰۰/۱۲/۲۵
0
2
5

با سلام من مایل بودم با خانم منوچهری ازدواج کنم اما ایشان بدلیل خیلی بی موردی این پیشنهاد و رد کردند نمی‌دونم چرا امیدوارم در زندگی کاریشون موفق باشند


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید