چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳

اخبار

فرصتی دیگر برای کتاب‏های آموزشی سال‏های قبل

فرصتی دیگر برای کتاب‏های آموزشی سال‏های قبل
دبیرخانه طرح سامان‏بخشی کتاب‏های آموزشی می‏گوید با توجه به درخواست تعداد زیادی از ناشران، فرصت دوباره‏ای را برای بررسی کتاب‏های آموزشی چاپ مجدد فراهم آورده است.

این دبیرخانه مطابق رویه معمول، در هر سال، تنها کتاب‏های آموزشی چاپ اول همان سال و یک سال پیش را بررسی و کتاب‏های مناسب را در کتابنامه‏هایی که بر حسب دوره‏های تحصیلی از هم تفکیک شده‏اند، معرفی می‏کند.

بنا بر اطلاعیه مذکور، ناشران تهرانی می‏توانند نسخه‏ای از کتاب‏های آموزشی گذشته خود را که چاپ اول آن‏ها مربوط به قبل از سال 1389 است، مشروط بر آنکه طی سال‏های 1389 یا1390 به چاپ مجدد رسیده باشند، به این دبیرخانه بفرستند.

این دبیرخانه به منظور حمایت از ناشران شهرستانی، برای این گروه از ناشران، دو سال فرصت بیش‏تر در نظر گرفته و اعلام کرده است تمام کتاب‏های آموزشی ناشران شهرستانی که طی سال‏های 1387 تا 1390 منتشر شده باشند، اعم از این‏که چاپ نخست باشند یا چاپ مجدد، مورد پذیرش و بررسی دبیرخانه قرار می‏گیرند.

ناشران برای ارسال نسخه‏ای از کتاب‏های آموزشی خود به این دبیرخانه، تا روز 20 خرداد 1391 فرصت دارند.

بدیهی است کتاب‏های چاپ اول سال‏های 89 و 90 مطابق رویه معمول، مورد پذیرش و بررسی این دبیرخانه قرار می‏گیرند.

این دبیرخانه در اطلاعیه خود، یکی دیگر از دلایل خود را مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش برشمرده است. مطابق این مصوبه که در نشست 828 شورای عالی آموزش و پرورش (2 شهریور 1389) به تصویب رسید، تمام مواد و رسانه‏های آموزشی و تربیتی برای حضور در آموزشگاه‏ها، نیازمند اخذ نشان استاندارد از سازمان پژوهش و برنامه‏ریزی هستند.

هر کتاب آموزشی برای اخذ عنوان مناسب، باید 60 درصد از امتیازهایی را که برای یک کتاب آموزشی خوب، در نظر گرفته شده است، کسب کند.


متن کامل این اطلاعیه از این قرار  است:

فرصت جدید برای کتاب‏های تجدید چاپ شده

 

ناشران محترم کتاب‏های آموزشی

دبیرخانه طرح سامان‏بخشی کتاب‏های آموزشی، هر سال، کتاب‏های آموزشی منتشر شده در همان سال یا یک سال پیش از آن را بررسی و فهرست کتاب‏های مناسب را در کتاب‏نامه مربوط معرفی می‏کند.

در پی ابلاغ مصوبه نشست 828 شورای عالی آموزش و پرورش (2 شهریور 1389) مبنی بر لزوم کسب نشان استاندارد برای تمام مواد و رسانه‏های آموزشی و تربیتی از سازمان پژوهش و برنامه‏ریزی، جهت حضور در آموزشگاه‏ها و نیز با توجه به درخواست تعداد زیادی از ناشران محترم، برای ایجاد امکان بررسی کتاب‏های آموزشی چاپ مجدد، دبیرخانه فرصت مجددی را برای بررسی این دسته از کتاب‏های آموزشی فراهم آورده است.

 الف) بنا بر تصمیم این دبیرخانه، در دوره حاضر،ناشران تهرانی می‏توانند علاوه بر کتاب‏های چاپ نخست سال‏های 89 و 90 کلیه کتاب‏های چاپ مجدد این دو سال را نیز برای بررسی به دبیرخانه ارسال نمایند تا در صورت کسب امتیاز کافی، عنوان کتاب مناسب را دریافت دارند.

ب) به منظور حمایت از ناشران شهرستانی، برای این گروه از ناشران، دو سال فرصت بیش‏تر در نظر گرفته شده است و این دبیرخانه علاوه بر کتاب های منتشر شده در سال های 1389و 1390، کتاب‏های آموزشی منتشر شده در سال‏های 1387 و 1388 (اعم از چاپ نخست و چاپ مجدد) ناشران شهرستانی را  نیز مورد پذیرش و بررسی قرار می‏دهد.

شرایط لازم برای ارسال کتاب‏های آموزشی

ناشران یک نسخه از کتاب‏های آموزشی خود را بر اساس شرایط مندرج در بند الف و ب  حداکثر تا تاریخ 20 خرداد 1391 به نشانی دبیرخانه ارسال نمایند.

نشانی ما: تهران، خیابان کریم‏خان زند، خیابان ایرانشهر شمالی، شماره 266، دفتر انتشارات کمک‏آموزشی، طبقه پنجم، دبیرخانه طرح سامان‏بخشی کتاب‏های آموزشی

 

 

۲۰ آذر ۱۳۹۰ ۱۴:۲۳
تعداد بازدید : ۱,۴۱۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید