پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار

بزرگداشت دو پیشکسوت در جشنواره نهم: احمد خواجه‏نصیر طوسی و حمیده علمی غروی

بزرگداشت دو پیشکسوت در جشنواره نهم: احمد خواجه‏نصیر طوسی و حمیده علمی غروی
در نهمین جشنواره کتاب‏های آموزشی رشد، همانند جشنواره گذشته، مراسم بزرگداشتی برای دو پیشکسوت تألیف کتاب‏های آموزشی برگزار می‏شود.

 بنا به اعلام دبیرخانه نهمین جشنواره کتاب‏های آموزشی رشد، در جریان برگزاری این جشنواره با مروری بر زندگی و آثار احمد خواجه‏نصیر طوسی و حمیده علمی غروی از کوشش‏های علمی آن دو تقدیر می‏شود.

 مطابق این گزارش، قرار است فیلم کوتاهی از زندگی آن‏ها به نمایش درآید و به پاس یک عمر کوشش در پدیدآوردن آثار آموزشی، لوح یادبود نهمین جشنواره کتاب رشد به آن‏ دو اهدا شود.

البته دست اجل، با پیش‏دستی بر دست‏اندرکاران این جشنواره، طومار عمر 83 ساله پر برکت حمیده علمی غروی را به هم آورد و 16 آذر ماه در حالی که کم‏تر از سه هفته به این مراسم باقی‏مانده بود، بر خدمات 50 ساله او مهر پایان زد.

و اما احمد خواجه‏نصیر طوسی که در طول عمر 84 ساله خود، آثار ارزشمندی را به جامعه آموزشی کشور عرضه کرده است، در این مراسم حضور خواهد داشت.

مراسم پایانی این جشنواره روز یکشنبه، چهارم دی ماه 1390 در محل سال همایش‏های پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری واقع در خیابان انقلاب اسلامی، ابتدای خیابان برادران مظفر از ساعت 15 تا 17 برگزار می‏شود.

درباره مرحوم حمیده علمی غروی این مقاله را از همکار ارجمندمان محمد کرام‏الدینی بخوانید:

قلم را لختی بر وی بگریانم

۲۹ آذر ۱۳۹۰ ۱۷:۲۸
تعداد بازدید : ۱,۵۸۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید