تبیین مسئله موقعیت در تدریس در موضوع خاص/ بازدید از مکان خاص/ همایش
نوشتن این بخش با تکیه بر پرسشهایی اینچنین باشد: در تدریس موضوع خاص درسی با چه مسئله یا موقعیتی از بدفهمی یا سختفهمی مواجه بودهاید؟ این مسئله یا موقعیت چه جمعیتی از شاگردان کلاس شما را تحتپوشش قرار داده بود؟ تحلیل شما از دلایل بروز مسئله چه بوده است؟ حل مسئله یا بهبود موقعیت چقدر برای آموزش و یادگیری دانشآموزان شما مهم بوده است؟
نحوه مواجهه با مسئله یا موقعیت و چگونگی تغییر وضعیت به سمت مطلوب
نوشتن این بخش با تکیه بر پرسشهایی اینچنین باشد: دقیقاً این بخش باید با ذکر مطالب درسی این بخش تکمیل شود. برای تدریس بهتر موضوع خاص، چه اقدامها و فعالیتهایی انجام دادید؟ از چه کسانی کمک گرفتید؟ تدریس را چگونه سازماندهی نمودید؟ چگونه از اثربخشی اقدامات خود آگاه شدید؟
نتیجهگیری/ اثرگذاری تجربه
نوشتن این بخش با تکیه بر پرسشهایی اینچنین باشد: فعالیت شما چه تأثیری بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان داشت؟ از تجربه خود چه چیزهایی یاد گرفتید؟ برای اصلاح و بهبود این تجربه شخصی چه پیشنهادهایی دارید؟
• اگر در فرایند و بهبود وضع موجود طرح درسی را تهیه و اجرا نمودهاید (طرح درس جدید و قدیم) آن را ضمیمه نمایید.
• تأکید میشود با رعایت موارد ذکر شده تجربه خود را حداکثر در شش صفحه ارسال نمایید.
• در گزارش خود اگر از منابعی استفاده میکنید، مطابق روال معمول، نسبت به ارائه اطلاعات منبع در فهرست منابع اقدام کنید.