قزوین و کارگروه آموزش فرهنگ و هنر
۱۳۹۸/۱۰/۰۸
گروههای آموزشی، و به طور ویژه گروه فرهنگ و هنر، حلقه اتصال اهداف آموزشی بین نظام تعلیموتربیت و همکاران حوزه هنر میباشند. تجربه به اثبات رسانده است که هر گاه ارتباط منسجم بین گروه آموزشی و همکاران تحقق یافته است، بهترین زمینه برای نزدیکشدن به هدفهای رفتاری تعلیموتربیت هنری فراهم آمده است.
مجله رشد آموزش هنر همواره با تأکید بر این ارتباط، بهویژه از طریق برگزاری مجامع گروه فرهنگ و هنر، سعی کرده است در انعکاس فعالیتهای همکاران عزیز پیشگام باشد. در همین راستا، اینک گزارش کوتاه سرگروه فرهنگ و هنر قزوین را، در انسجام بخشی به ظرفیتهای همکاران هنر، بخوانید.
گروه آموزشی فرهنگ و هنر استان قزوین، با هدف کیفیتبخشی و ارتقای سطح علمی و آموزشی دبیران رشته هنر در سطح استان، اقدام به تشکیل کارگروه آموزشی و تخصصی نموده است. در این کارگروه دبیران رشته هنر با توجه به رشته تخصصی خودشان، به فعالیتهایی از قبیل ارائه برنامههای آموزشی، تشکیل کارگاههای آموزشی، دورههای ضمن خدمت، برگزاری جلسات هماندیشی، برگزاری نمایشگاه، داوریها و... میپردازند و همکاری لازم را با گروه آموزشی استان و دبیرخانه کشوری به عمل میآورند.
این کارگروه متشکل از یـک تیم تخصصــی است، بدیــن تـرتیب که از هر رشته هنری مرتبط با موضوعات مختلف کتاب فرهنگ و هنر متوسطه اول، حداقل دو دبیر مرتبط و توانمند در آن عضویت دارند. یکایک این افراد در تصمیمگیــریهای گروه آموزشی استان، البته در رابطه با رشته تخصصی خودشان، صاحبنظرند و برای طول ســال تحصیلی برنامه سالانه ارائه میدهند و گروه آموزشــی استان نیز، با توجه به اختیارات و امکانات خود، اقدام به برگزاری برنامههای آموزشی برای کارگروه میکند.
عناوین رشتهها و اسامی اعضای کارگروه به این شرح است:
خوشنویسی: علیاصغر بیگدلو- محمود رضا حقیقت
طراحی و نقاشی: مجتبی کاظملو- مریم نانکلی
گرافیک: حسین بهرامی- اسفندیار نوروز زاده
عکاسی: داود نوروزی- لیلا زارعی
هنرهای سنتی: مرضیه بنکدار- داود نوروزی
هنرهای نمایشی: امیر محمد بیگی- محمد جواد آیتی غفاری
هنرهای آوایی: وحید نظام دوست- محمد جواد آیتی غفاری
همانطور که اشاره شد، اعضا از متخصصین رشته خود میباشند، ضمن همکاری با گروه فرهنگ و هنر استان با ارائه برنامههای خود جهت پیشبرد اهداف گروه آموزشی و ارائه بهتر و کارآمدتر برنامههای آموزشی استان در رشته هنر ایفای نقش میکنند.
از مزیتهای تشکیل این کارگروه میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
۱. استفاده از توانمندی دبیران در امر آموزش؛
۲. استفاده از نظرات کارشناسانه دبیران در برنامهریزی آموزشی و تبیین خواستهها و نظرات دبیران؛
۳. برنامهریزی صحیح و اتخاذ تصمیم در امور مهم با همکاری دبیران صاحبنظر؛
۴. اشاعه فرهنگ درسپژوهی، فعالیت تیمی و مشـارکت در امر آموزش؛
۵. اجرای برنامههای آموزشی استـان و دبیرخانه کشوری با کمک و همفکری دبیــران توانمند استان؛
۶. برگزاری کارگاههای آموزشی با تدریس و همکاری همهجانبه اعضای کار گروه.
۱۲۷۳
کلیدواژه (keyword):
یادداشت