جمعه ۲ آذر ۱۴۰۳

مقالات

معرفی کتاب

  فایلهای مرتبط
معرفی کتاب

آسیب‌شناسی تربیت اجتماعی (چگونه اجتماعی نشویم!)
• مؤلف: عبدالعظیم کریمی
• ناشر: مؤسسه فرهنگی مدرسه برهان
• سال چاپ: 1397
انسان یگانه موجود عالم است که خداوند به او استقلال و آزادی انتخاب داده است. کتاب حاضر با طرح موضوع تفاوت میان اجتماعی شدن و اجتماعی کردن، مفهوم «فرد یا من فعال» و «کنش‌گذاری خلاقانه خود» را در برابر «من انفعالی» و «کنش‌پذیری تقلیدی» قرار می‌دهد. نویسنده در تمام کتاب می‌کوشد با طرح مفاهیم تربیت اجتماعی و مؤلفه‌های آن، و نیز نظریه‌های جامعه‌شناختی درباره تربیت اجتماعی، به نقش خود و عوامل بیرونی در تربیت اجتماعی بپردازد و تفاوت اجتماعی کردن یا اجتماعی شدن را توضیح دهد.

 
 

تئوری انتخاب در مدرسه
• مؤلف: علی صاحبی
• ناشر: سایه سخن
• سال چاپ: 1394
معلمی کردن و آموزش دادن، یادگیری دو جانبه است و طبیعی است که معلم در فرایند کار خود، رضایت و ناخرسندی را دو برابر افراد عادی تجربه کند. مؤلف در این اثر تلاش دارد با معرفی آموزه‌های تئوری انتخاب، به بزرگ‌سالان نشان دهد: چگونه به کودکان بیاموزیم از مدرسه و یادگیری لذت ببرند، شادی بیشتری تجربه کنند و مسئولیت‌پذیر باشند.

 
 

غم
• نام مجموعه: احساسات خود را بشناسیم
• مؤلف: بکونیا ایبارولا
• مترجم: نوشین جعفری
• ناشر: با فرزندان
• سال چاپ: 1395
احساس خوب یا بد را باید بشناسیم تا بتوانیم آن را کنترل کنیم. کتاب حاضر از مجموعه 9 جلدی «احساسات خود را بشناسیم»، شامل پنج داستان است که همگی موضوع غم را مورد توجه قرار داده‌اند. مخاطب با خواندن این داستان‌ها متوجه می‌شود، وقتی مشکل بزرگی دارد، مثلاً عزیزی را در بیماری می‌بیند یا کسی را از دست می‌دهد و یا حتی دوستی ندارد، احساس غم را تجربه می‌کند. البته درمی‌یابد، بسیاری از انسان‌ها این احساس را تجربه می‌کنند و با کسب آگاهی درباره آن، می‌توان غم را کنترل کرد.

 

۴۵۲
کلیدواژه (keyword): رشد آموزش مشاور مدرسه,رشد مشاور مدرسه,معرفی کتاب,آسیب‌ شناسی تربیت اجتماعی,تئوری انتخاب در مدرسه, احساسات خود را بشناسیم
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.