انتشار فصلنامه پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی
-
سردبیر فصلنامه پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی
-
علی صادقی
فایلهای مرتبط
۱۳۹۹/۱۱/۱۱
تولید دانش و نظریهپردازی در حوزه علوم مستلزم گام نهادن در عرصههای پژوهشی و تولید علم است. بدین جهت دانشگاه فرهنگیان بهعنوان دانشگاهی که مسئولیت خطیر تربیت معلم و تأمین نیروی انسانی نظام آموزشی کشور را بر عهده دارد، تلاش کرده است با همکاری و مساعدت پژوهشگران اهتمام ویژهای به عرصههای پژوهشی داشته باشد.
بدین منظور این دانشگاه، تهیه و چاپ چندین فصلنامه و مجله علمی را در دستور کار قرار داده است تا ضمن به اشتراک گذاشتن ایدهها و نظرات استادان و دانشجومعلمان از نظرات و تجربیات ارزنده سایر اندیشمندان و پژوهشگران در اعتلای امر آموزش بهره گیرد.
یکی از این مجلات «فصلنامه پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی» است که با هدف چاپ و انتشار دستاوردها و تجربیات آموزشی در حوزههای آموزش تاریخ، آموزش جغرافیا و آموزش علوم اجتماعی منتشر میشود.
آموزش تاریخ یکی از رشتههای فعال در دانشگاه فرهنگیان است. این رشته هر چند پیشینه طولانی در مراکز آکادمیک و پژوهشی جهان دارد اما در کشور ما سابقه چندانی نداشته است. تاکنون معلمان و استادان دستاوردهای علمی خود را در حوزه آموزش تاریخ در فصلنامه «رشد آموزش تاریخ» چاپ میکردند. اکنون که «آموزش تاریخ» بهعنوان یک رشته دانشگاهی در کشور ما مطرح شده و آموزش آن در دانشگاه فرهنگیان نیز آغاز شده است، اعتلای آن نیازمند همراهی و مساعدت نویسندگان و پژوهشگران متخصصی است که دانش، تجربیات و مهارتهای خود را به آیندهسازان عرصه آموزش تاریخ منتقل نمایند.
فصلنامه «پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی» فعالیت خود را از پاییز 1398 در مدیریت امور پردیسهای استان البرز آغاز کرده و تاکنون دو شماره از آن چاپ و منتشر شده و شماره سوم آن به زودی منتشر خواهد شد.
براساس اهداف و مأموریتهای تعیینشده در هر شماره مقالات و یافتههای علمی در حوزه آموزش تاریخ، جغرافیا و آموزش علوم اجتماعی داوری و چاپ میگردد.
از اینرو از پژوهشگران، صاحبنظران و علاقهمندان آموزش تاریخ تقاضا میکنیم مقالات و یافتههای علمی و همچنین تجربیات ارزنده خود را در حوزه آموزش تاریخ برای انتشار به دفتر فصلنامه ارسال نمایند.
محورهای نشریه عبارتند از:
1. برنامهریزی درسی در آموزش مطالعات اجتماعی و آموزش تاریخ
2. اسناد بالادستی و آموزش مطالعات اجتماعی و آموزش تاریخ
3. مکاتب و نظریههای یادگیری در آموزش مطالعات اجتماعی و آموزش تاریخ
4. جهانیسازی و آموزش مطالعات اجتماعی و آموزش تاریخ
5. تربیت شهروندی و آموزش مطالعات اجتماعی و آموزش تاریخ
6. مطالعات تطبیقی در آموزش مطالعات اجتماعی و آموزش تاریخ
7. نقش نهادها، مؤسسات، رسانه و محیطهای رسمی و غیررسمی در آموزش مطالعات اجتماعی و آموزش تاریخ
8. چالشهای آموزش مطالعات اجتماعی و آموزش تاریخ
9. سنجش و ارزشیابی در آموزش مطالعات اجتماعی و آموزش تاریخ
10. مواد آموزشی و کتابهای درسی در آموزش مطالعات اجتماعی و آموزش تاریخ
11. طراحی آموزشی در آموزش مطالعات اجتماعی و آموزش تاریخ
12. الگوها و روشهای تدریس در آموزش مطالعات اجتماعی و آموزش تاریخ
13. فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش مطالعات اجتماعی و آموزش تاریخ
برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص فصلنامه «پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی» میتوانید به سایت http://alborzmag.cfu.ac.ir مراجعه و یا با شماره تلفن 02636552585 تماس بگیرید.
۱۰۸۷
کلیدواژه (keyword):
رشد آموزش تاریخ، خبر