شنبه ۳ آذر ۱۴۰۳

مقالات

فطرت‌گرایی توحیدی در برنامه درسی

فطرت‌گرایی توحیدی در برنامه درسی

نظریه فطرت ‌گرایی توحیدی در برنامه درسی

نویسنده: دکتر حسن ملکی

ناشر: انتشارات مدرسه

سال نشر: ۱۳۹۹

بر اساس سند برنامه درسی ملی رویکرد حاکم بر فعالیت‌های درسی و تربیتی، رویکرد فطرت‌گرایی توحیدی است.

در سال جاری در هر شماره از مجله رشد معلم به این موضوع پرداخته شد. در عین حال، کتاب «نظریه فطرت‌گرایی توحیدی» در برنامه درسی به قلم دکتر حسن ملکی (استاد دانشگاه علامه طباطبایی) نیز معرفی می‌شود تا در اشاعه این رویکرد مؤثر باشد.

این کتاب شامل پنج فصل است:

1. کلیات و جهت‌گیری

2. مبانی فلسفی نظریه

3. فطرت الهی، خاستگاه نظریه

4. مبانی اجتماعی، سیاسی، حقوقی و تفریحی

5. برنامه درسی فطرت‌گرایی توحیدی

در فصل پنجم، مؤلفه‌ها و عناصر برنامه‌ریزی درسی به تفصیل و به صورت کاربردی تبیین شده است.

درباره نقش معلم نیز به مباحث گوناگون پرداخته شده است:

• معلم و برنامه درسی فطرت‌گرایی توحیدی

معلم به‌عنوان عامل و الگوی اخلاقی

معلم به‌عنوان مسئول و مراقب

معلم به‌عنوان تربیت‌کننده متخصص

معلم‌ به‌عنوان انسان اندیشمند

معلم‌ به‌عنوان باغبان فطرت

مطالعه این کتاب می‌تواند برای معلمان و کارشناسان تعلیم‌وتربیت مفید باشد.

 

۱۶۶۳
کلیدواژه (keyword): رشد معلم، معرفی کتاب،نظریه فطرت ‌گرایی توحیدی در برنامه درسی
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.