بازی میتواند به توسعهی روابط مؤثر میان یادگیرنده مانند دانشآموز، و مربی شامل معلم و والدین، منجر شود و در موقعیتی سرشار از لذت و سرگرمی، به افزایش آگاهی دانشآموز در بهبود پر کردن اوقات فراغت و کشف مفاهیم جدی بینجامد، یادگیری را در قالبی جدید تجربه کند و قدرت تخیل و رؤیاپردازی دانشآموز تقویت شود.
اهداف بازی جعبهی اعداد
الگوسازی، افزایش هماهنگی چشم و دست، سرعت عمل و تجسم فضایی، تمرین کار گروهی.
قطعات بازی
22 عدد قطعهی چوبی اعداد، 5 عدد قطعهی چوبی علائم ریاضی (جمع، تفریق، ضرب و تقسیم)، دستور بازی، کیسهی پارچهای.
مخاطب بازی
این بازی برای گروههای سنی پنج تا ده سال مناسب است.
دستور بازی
این بازی برای دو نفر یا بیشتر مناسب است. دانشآموز میتواند از هریک از قطعات چوبی برای ساخت یک جملهی ریاضی استفاده کند. مثلاً برای تمرین جمع میتواند عدد پنج را از میان اعداد دیگر انتخاب کند و علامت جمع را کنار آن بگذارد. عدد سه را نیز پیدا کند و سپس با گذاشتن مساوی، نتیجهی جمع را که عدد هشت است، بعد از مساوی قرار دهد. همین کار را میتواند با سایر علائم ریاضی مانند تفریق، تقسیم و ضرب نیز انجام دهد. قابلیت این بازی چنان است که کودک میتواند اعداد دورقمی و سهرقمی بسازد. شناسایی شکل اعداد و علائم ریاضی و تمرین هر یک از عبارتهای ریاضی از طریق این بازی ممکن است. معلم میتواند با گروهبندی دانشآموزان، مسابقاتی را به کمک بازی «جعبهی اعداد» برگزار کند.