فرم 1
شناسنامه کتاب: هدف از تکمیل این فرم که توسط ناظران محتوایی و گروه های درسی پر میشود این است که کتاب کدام شایستگیها را طبق ساختهای ۶ گانه تربیت و حوزههای یادگیری را پوشش میدهد؟ مفاهیم کلیدی و اسامی کتاب کدامند؟ و در نهایت اجزای بسته آموزشی مرتبط با کتاب بهعنوان پشتیبان برنامه در کلاس درس، چه چیزایی میتواند باشد؟
فرم ۲
این فرم به ساختار کتاب میپردازد. گروه های درسی با توجه به ساعات اختصاص یافته به درس، کتاب مربوط را به تعدادی بخش، فصل و نهایتا درس تقسیم می کنند و مهمتر از همه به بیان مفاهیم کلیدی می پردازد. تهیه ماکت یا همان قالب واحد یادگیری کتاب درسی در این فرم شکل می گیرد.
فرم ۳
این فرم نقشه طراحی آموزشی واحد یادگیری است. برای تحقق اهداف دوره و حوزه و متناسب با ساختار کتاب و مفاهیم و مهارتهای اساسی ذکر شده، نیازمند نقشه طراحی آموزشی میباشد. مولفان به تفکیک هر واحد یادگیری، اقدام به طراحی آموزشی میکنند و به سوالات ششگانه پاسخ میدهند، پس از بررسی و اظهار نظر ناظران محتوایی و تایید تالیف کتاب آغاز می شود.
فرم ۴
ساختار یکسان سازمانی: این فرم در حقیقت به سازماندهی شکل چاپی کتاب و نیازهای طراحی و آماده سازی واحدهای یادگیری می پردازد.این فرم بیانگر نوع تالیف واحد یادگیری است.
فرم 5
ساختار یکسان سازمانی: پس از تالیف کتاب (پیش نویس اولیه) و آماده سازی محتوای آن از نظر هنری، هر گروه درسی، به تفکیک، واحدهای یادگیری تولید شده را ضمیمه فرم شماره4 (ارسال و دریافت دروس برای اعتبار بخشی) میکند و برای اعتبار بخشی میفرستد. پس از دریافت بازخوردها و نظرات از استانها، کلیه محتوا برای ویرایش علمی و سپس ادبی ارسال میشود. پایان این فرایند نیز ضمیمه کردن «کارت خبر» بر روی نسخه نهایی و ارسال برای حروفچینی و طی مراحل چاپ کتاب است.