خداوند را شاکریم که توانستیم با کمک شما معلمان و صاحبنظران، در هشت شماره مجله رشد معلم، هماندیشی را در محورهای زیر فراهم آوریم:
• زمینهسازی برای کاربست مفاد اسناد تحولی، بهویژه برنامه درسی ملی، بر اساس رویکرد فطرتگرایی؛
• تبیین تفکر بهعنوان یکی از شایستگیهای مهم در درک و اصلاح موقعیت؛
• تبیین ویژگیهای تدریس و ارزشیابی با تأکید بر بستر فضای مجازی؛
• تبیین رویکردهای نظارت و راهنمایی بر عملکرد معلمان؛
• تبیین برنامه ویژه مدرسه (بوم)؛
• تبیین برخی از رویدادهای مهم و آینده تحولات آموزشوپرورش از طریق گفتوگو با صاحبنظران؛
• زمینهسازی برای درج تجربههای معلمان خلاق و معرفی معلمان فداکار و ...
با تحلیل تجربههای کسبشده، به مطالب موردنیاز برای درج آن در هشت شماره سال 1400 میاندیشیم. از نظر شما مهمترین نیازهای حرفهای معلمان که باید در سال 1400 مورد تأمل قرار گیرند، کداماند؟
گروه شورای مجله رشد معلم زمینه و محورهای اصلی مطالب مجله رشد معلم را برای سال 1400 به این صورت در دستور کار قرار داده است تا با همفکری و مشارکت همه شما فرهیختگان، زمینه توسعه حرفهای معلمان را بیشتر فراهم آوریم:
• تبیین مفاد اسناد تحول با تأکید بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ایران؛
• تبیین اهداف مصوب دورههای تحصیلی در شش ساحت تعلیموتربیت؛
• تبیین اصول تدریس و ارزشیابی براساس راهنمای حوزههای تربیت و یادگیری؛
• تبیین یافتههای علوم شناختی (یافتههای مبتنی بر مغز) در آموزش و یادگیری؛
• تبیین فناوریهای نوین در آموزش؛
• تبیین نظام آموزش و سنجش شایستگیهای معلمان؛
• طراحی آموزشی موقعیت محور و تلفیقی؛
• تجربههای مربوط به همایشهای علمی، جشنوارههای تدریس و پژوهشسرا؛
• معرفی معلمان خلاق، نویسنده، پژوهشگر و فداکار؛
• تبیین دستاوردها و چالشهای مربوط به معلمان از طریق گفتوگو با رؤسای آموزشوپرورش و معاونتهای آموزشی استانها؛
• تبیین منش و هویت معلمی؛
• تبیین نقش مشاورهای معلمان؛
• تبیین رویدادهای مهم فرهنگی و تربیتی.
با توکل به خداوند در اردیبهشت سال 1400 اولویتهای مطالب مرتبط با مجله رشد معلم بهصورت یک فراخوان، از طریق پایگاه اینترنتی سازمان پژوهش، اطلاعرسانی خواهد شد تا به کمک شما همراهان این مجله وزین، در تحول نظام آموزشوپرورش قدمهای کوچکی برداریم.