شنبه ۳ آذر ۱۴۰۳

مقالات

به دنبال منِ درون

  فایلهای مرتبط
به دنبال منِ درون
در حافظه همه ما اتفاقاتی ثبت شده است که یا نتیجه تجربه زندگی خودمان است یا از گوشه و کنار از اقوام، دوست، آشنا و... شنیده‌ایم. بعضی از این اتفاقات چنان جذاب است که احساس می‌کنیم با شنیدن آن‌ها در نگاه دیگران هم تحولی رخ می‌دهد و به شور در خواهند آمد.

خودتان را آن‌طوری که دوست دارید معرفی کنید. بیشتر منظورم زندگی هنری‌تان است.

من فائزه وزیری تبار هستم و 19 سالم است. از دوران ابتدایی تئاتر را شروع کردم. در 13-14 سالگی فراخوان جشنواره فیلم کوتاه مدرسه من را وارد دنیای فیلمسازی کرد و موفقیت در آن جشنواره و گرفتن سه جایزه باعث تشویقم به ماندن در این رشته شد. تا امروز 3 تا فیلم ساختم. نام آخرین فیلمم «منِ درون» بود که سال 1398 آن را کارگردانی کردم.



چرا فیلم‌سازی؟ چرا شاخه‌های دیگر هنر را نرفتید؟

قبلاً کار هنری انجام می‌دادم؛ تئاتر کار کرده بودم و زمینه‌ای در این کار داشتم.



دغدغه اصلی‌تان برای فیلم‌سازی چیست؟

تلاش برای ساختن دنیای بهتر.



ایده این فیلم از کجا آمد؟ برای پرورش این ایده چه کاری کردید؟ از کسی هم مشورت گرفتید؟

ایده این فیلم از دغدغه‌های ذهنی‌ام آمده است. از تجربه‌های شخصی که در زندگی با آن‌ها روبرو هستم. طرح اولیه خیلی بزرگتر از این بود، ولی به علت محدودیت لوکیشن و پرسوناژ و کم‌کردن هزینه‌ها مجبور شدم طرحم را هم جمع و جورتر بکنم. نوشتن فیلمنامه 8 ماه طول کشید. در نهایت طی مشورتی که با دوستم داشتم به فیلم‌نامه نهایی رسیدیم.



چه تجربه‌هایی از فیلم‌سازی به‌ دست آوردید؟ آیا بعد از فیلم‌سازی زندگیتان تغییر کرد؟

نگاهم به پیرامونم تغییر کرده است. به اطرافیان و جامعه بیشتر دقت می‌کنم.



فیلم «منِ درون» باعث شد که شما دنبال ساخت فیلم جدید هم باشید؟

البته، دیده‌شدن فیلم باعث شد که بدانم مخاطب با سلیقه من همراه است و این باعث بالارفتن اعتماد به نفس من شد که باز هم در این عرصه فعالیت کنم.



چقدر به آموزش در فیلم‌سازی اعتقاد دارید؟

خیلی؛ آموزش می‌تواند نقاط ضعف فیلم را برطرف کند و تماشای آن را برای تماشاگر جذاب‌تر کند.



چه امتیازی به فیلم خودتان می‌دهید؟ از 1 تا 10 و چرا؟

8 یا 9. چون تمام سعی‌ام را کرده‌ام بهترینم را در آن لحظه بسازم و چند امتیاز کم کردم چون اعتقاد دارم هیچ چیز در این دنیا کامل نیست و همه ما تا پایان عمر در مسیر کمال هستیم.



به نظرتان اولین امکان برای فیلم‌سازی چیست و چگونه باید به‌ دستش آورد؟

ایده‌داشتن اولین و مهم‌ترین اصل است. البته ایده‌ای که ناب باشد و ارزش پرداخته‌شدن داشته باشد. دومین اصل مهم، تلاش و همت فراوان است. برای کسی که می‌خواهد برای اولین بار فیلم‌سازی کند این همت باید چند برابر باشد تا یک اثر خوب ساخته شود.



حقوق کار

مطابق ماده ۴۵ قانون کار، کارفرما در موارد زیر می‌تواند از مزد کارگر برداشت کند:

الف) مواردی که قانون به‌صراحت اجازه داده باشد؛

ب) هنگامی که کارفرما به عنوان مساعده، وجهی به کارگر داده باشد؛

ج) اقساط وام‌هایی که کارفرما به کارگر داده است؛

د) در اثر اشتباه محاسبه، مبلغی اضافه پرداخت شده باشد؛

ه) مال‌الاجاره خانه سازمانی (که میزان آن با توافق طرفین تعیین شده است)، در صورتی که اجاره باشد، با توافق طرفین تعیین می‌شود؛

و) وجوهی که برای خرید اجناس ضروری کارگاه به کارگر پرداخت شده باشد.

 

۱۷۲۱
کلیدواژه (keyword): رشد هنرجو، فیلم رشد،فائزه وزیری تبار،ایده ساخت فیلم،دانش آموز فیلم ساز،فیلم من درون،آموزش فیلم سازی،حقوق کار،
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.