شنبه ۳ آذر ۱۴۰۳

مقالات

شبکه املا

  فایلهای مرتبط
شبکه املا

وسایل موردنیاز: مداد دورنگ و کاغذ.

در این بازیِ ترجیحاً دونفره، کلمهای که تعداد حرفهای آن حتماً باید زوج باشد، انتخاب و در وسط کاغذ نوشته میشود. برای انتخاب این کلمه میتوان از راههایی مثل بازکردن کتاب، پیشنهاد ذهنی و سطری از روزنامه استفاده کرد.

هر بازیکن با کشیدن خطی از یکی از حرفهای این کلمه، کلمهای مینویسد که با آن حرف آغاز میشود و علاوه بر آن حرف اصلی کلمه نیز در ساختار بقیهی کلمات تکرار میشود. بازیکنی که بتواند برای هر حرف دو کلمهی صحیح بنویسد، امتیاز میگیرد و بازی را با حرف آخر کلمههایی ادامه میدهد که امتیاز گرفتهاند و  با * مشخص شدهاند. در این مرحله قانون وجود حرف در ساختار کلمه، به نخستین حرف از کلمهی امتیازی مربوط میشود. بازی تا تمامشدن همهی صفحهی کاغذ ادامه مییابد. سپس امتیازها شمرده میشوند.

 

در این بازی دقت و توجه، تمرکز و حافظه، برقراری ارتباط و مهارت املانویسی پرورش مییابند.

 

نخود ضرب در لوبیا

وسایل موردنیاز: کاغذ؛ تاس (دو عدد)؛ هجده عدد لوبیا؛ هجده عدد نخود.

بهجای لوبیا و نخود از دو رنگ متفاوت مهره، بریدهی کاغذ، فوم و... نیز میتوان استفاده کرد.

بازی با انداختن یک تاس آغاز میشود، بازیکنی که عدد بیشتر (بزرگتر) را آورد، آغازگر بازی خواهد بود. با هر بار تاسانداختن و ضربکردن دو عدد به دستآمده، بازیکنان مهرهی رنگ خود را روی دایرهی عدد مربوط به خود (مهرهی قرمز درخانهی قرمز، مهرهی آبی در خانهی آبی) میگذارند.

بازی تا زمانی ادامه مییابد که یکی از بازیکنان موفق به پرکردن تمام خانههای رنگ خود شده باشد.

 

در این بازی دقت و توجه، برقراری ارتباط، تشخیص دیداری، حافظه، مهارتهای ذهنی و محاسبه تقویت میشوند.

۳۷۶
کلیدواژه (keyword): رشد آموزش ابتدایی، بازی آموزشی،
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.