نویسندگان: دکتر علیاکبر فرهنگی، علی شاهمیرزایی، علی حسینزاده
ناشر: مؤسسه کتاب مهربان نشر، تهران (۶-۶۶97317۵-021)
سال نشر: 1392
نظریههای مدیریت، بازتابهایی از عوامل و پدیدههایی هستند که در دنیای پیرامونی آنها در جریاناند. هر یک از نظریهپردازان، نظریه خود را در چارچوب فکری، تحصیلات و دیدگاههای شخصی خود مطرح کردهاند. برای درک و دستیابی به ماهیت هرکدام از نظریههای موجود، لازم است به بستر تاریخی و شرایط فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی حاکم بر آنها توجه کرد که در چه حال و هوایی طرح یافته و به گسترش خود ادامه دادهاند. علاوه بر این، هر نظریهپردازی، نظریه خود را با توجه و بر پایه نظریههای پیشتر از خود طرح و بررسی کرده و آن را مکمل نظریههای پیشین بیان داشته است. لذا مؤلفان این کتاب تلاش کردهاند نگاهی تاریخی به این مقوله داشته باشند تا خوانندگان خود را به درون دیدگاهها و نظریهها ببرند و آنها را از فراز و فرودهای حاکم بر آن نظریه واقف کنند.
مطالب این کتاب در یازده بخش به ترتیب تاریخی تدوین شدهاند و خواننده در جهتی تکاملی در این رشته از معارف بشری پیش میرود.