شنبه ۳ آذر ۱۴۰۳

مقالات

گرافیک و یادگیری

گرافیک و یادگیری
یادگیری متکی بر فعالیت‌های کلامی و منطقی نیم‌کره چپ مغز الگویی غالب در مدرسه‌ها بوده است. اما همه افراد از تمام توانمندی‌های ذهنی خود بهره نمی‌گیرند و برخی نیز با اتکا بر نیم کره راست مغز خود و با ادراکات فضایی تصویری غیرکلامی می‌آموزند. به همین دلیل کاربرد مواد آموزشی تصویری می‌تواند موقعیت‌های آموزشی و یادگیری را با سبک‌های شناختی یادگیری منطبق‌تر کند. با این توضیح در این پرونده به اهمیت استفاده از گرافیک در یادگیری، مشخصه‌های گرافیک و انواع گرافیک پرداخته شده است. همچنین به صورت خلاصه معرفی داده‌نگاشتی (اینفوگراف) و انواع آن و گرافیک متحرک (موشن گرافیک) و روش‌های ساخت آن با استفاده از برنامه‌های کاربردی تلفن همراه آورده شده است. در پایان نیز مصاحبه‌ای با یکی از استادان هنر دانشگاه فرهنگیان انجام شده که مطالع آن خالی از لطف نیست.

 

 

همراهان گرامی رشد فناوری آموزشی؛ برای مشاهده پرونده ویژه با عنوان «گرافیک و یادگیری» بر روی فایل PDF پایین همین صفحه مراجعه فرمایید.

۵۰۸
کلیدواژه (keyword): رشد فناوری آموزشی،یادگیری و گرافیک،ادراکات فضایی تصویری غیرکلامی
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.