شنبه ۳ آذر ۱۴۰۳

مقالات

خواندن تصویر

  فایلهای مرتبط
خواندن تصویر
قسمت دوم: آشنایی با سواد بصری، قوانین ادراکی، مبانی هنرهای تجسمی، نمادهای تصویری و رنگی و... ضمن کمک به توان خوانش تصویرها و تفسیر آن‌ها، ما را یاری می‌کند تا بفهمیم آثار تبلیغاتی با چه فن‌ها (تکنیک‌ها) و روش‌هایی و با پایبندی به چه مبانی و قوانینی تولید می‌شوند. با درک این نکات می‌توانیم متوجه شویم که چطور به مدد آثار بصری می‌کوشند بر ما به عنوان مخاطب تأثیر بگذارند. در شماره پیش با تعریف سواد بصری و الزامات آن و نکاتی از مبانی هنرهای تجسمی آشنا شدیم. با آنچه پیش از این آموختیم، قطعاً می‌دانید که چرا در تصویر، بطری نوشابه در بالای کادر قرار گرفته است؛ چون بناست تبلیغ نوشابه، یک نوشابه سبک را القا کند.

 

 

- کاربران گرامی؛ برای مشاهده متن کامل این مطلب به فایل PDF پایین همین صفحه مراجعه فرمایید.

۴۹۸
کلیدواژه (keyword): رشد نوجوان، سواد رسانه، خواندن تصویر، مریم سلیمی
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.