در هفت شماره تلاش کردیم به این سؤال پاسخ دهیم که چگونه یک فیلم را در کلاس به فیلم آموزشی تبدیل کنیم؟ روشهایی در این خصوص پیشنهاد و فعالیتهایی بهصورت انضمامی طراحی شدند و شیوۂ «بازطراحی آموزشی» مورد توجه قرار گرفت. در شمارۀ قبل به نمایش فیلم با ایدهپردازی در کلاس پرداختیم. حال میخواهیم از روش آموزشدادهشده در شمارۀ قبل، به یک چالش بزرگ بپردازیم و چندین فرانامۀ (سناریوی) جدید برای یک درس بنویسم.
در طراحی این فرانامهها، تأثیر فنها بر محتوا و نوع تفاوت در بیان را میتوانید مقایسه کنید. فرانامههای طراحیشده همه به کتاب علوم چهارم ابتدایی، فصل بدن ما (2)، درس گردش خون، مربوطاند.
کاربران گرامی؛ برای مشاهده متن کامل این مطلب به فایل PDF پایین همین صفحه مراجعه فرمایید.