شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳

مقالات

تا انتهای مسیر، چشم‌ به‌ راه آینده

  فایلهای مرتبط
تا انتهای مسیر، چشم‌ به‌ راه آینده

خدایا جهان پادشاهی تو راست / ز ما خدمت آید خدایی تو راست

پناه بلندی و پستی تویی / همه نیستند آنچه هستی تویی

نظامی گنجوی

شاید دانستنش عجیب باشد، اما بر اساس آمارهای چندین سالِ اخیر، 60 تا 75درصد تصادفات مرگبار جاده‌ای، در 30 کیلومتری شهرها، یعنی وقتی فقط نیم‌ساعت مانده است تا به مقصد برسیم، اتفاق می‌افتد و سفر را به کام مسافران تلخ می‌کند. همین تک‌گزاره شاید نشان‌دهنده این روحیه در ما باشد که معمولاً در انتهای یک مسیر و در جمع‌بندی یک روند طی‌شده کمی عجله داریم و طمأنینه‌ی کمتری از خود نشان می‌دهیم. این موضوع می‌تواند در ابعاد گوناگونی بررسی شود؛ ولی می‌توانیم از این بُعد هم نگاه کنیم که عجله‌ی ما در رسیدن به مقصد فعلی در واقع عجله برای شروع مسیر بعدی است؛ یعنی دوست داریم هرچه سریع‌تر این مرحله را به نهایت برسانیم تا مرحله‌ی بعد پیش رویمان روشن شود؛ مثل بازی‎‌های رایانه‌ای راهبردی که با طی مسیر، باقی مسیر روشن می‌شود. اصلاً چرا چنین نبینیم که زندگی هم همین‌طور است و نحوه‌ی‌ حضور ما در مراحل قبلی نشان‌دهنده‌ی مراحل بعدی روند زندگی ماست.

سال تحصیلی رو به اتمام است. روزهای آخر سال معمولاً به جمع‌بندی و تکمیل آموزش‎ها اختصاص دارد. کم‌کم باید دانش‌‎آموزان را آماده‌ی انتقال به کلاس بالاتر کنیم و خودمان بمانیم و فرصت چندماهه‌ی بازآموزی و تقویت ذهنی و عملی خودمان. از نظر ما تابستان فصل آموختن و تمرین‌کردن است، برای شروعی متفاوت و البته روشن‌‎تر در مهرماه پیش رو.

این تلاقی ماهِ انتهایی سال تحصیلی با روز معلم و رواج فرهنگ قدردانی از زحمات معلم از این منظر شایان‌توجه است که هم حس خوبی  از سال گذشته برای ما ایجاد می‌کند و هم انرژی کافی را در اختیار ما می‌گذارد تا برای قرارگرفتن مجدد بر سر خط سال تحصیلی آینده آماده باشیم.

سالی که سپری کردیم با ذکر دلاوری‎ها و مظلومیت‌های مردم شریف غزه و فلسطین عجین بود. حوادثی رخ داد که دنیا باز هم در مقابل دیدگان خود مرزبندی جبهه‌ی حق و باطل را -شاید روشن‌تر از قبل- نظاره‌گر بود. به امید روزی که هرچه زودتر با خبر نابودی رژیم صهیونیستی، جشن پیروزی مجدد خون بر شمشیر و آزادی قدس شریف را در این نشریه روایت کنیم.

در ابتدای آخرین شماره‌ی امسال از رشد آموزش ابتدایی از همه‌ی همکاران گران‌قدری که در مسیر این دوره از رشد همراه ما بودند، تشکر می‌کنم. از همه‌ی عزیزانی که در سطوح گوناگون، از پیگیری مطالب و مطالعه‌ی نشریه تا ارسال مطلب و همکاری در تولید و ارائه‌ی بازخورد، به ما یاری رساندند.

مسیری که در رشد آموزش ابتدایی داریم مسیر مشارکت آموزگاران در تولید و حتی راهبری نشریه است و امیدواریم در این مسیر با شما نیز هم‌قدم شویم. اگر مایل به همکاری با ما هستید، از راه‌های ذکرشده در صفحه‌ی شناسنامه‌ی مجله با ما در ارتباط باشید. برای دوره‌ی آینده، در مسیر طراحی و تولید محتوای مجله برنامه‌های ویژه‌ای در پیش رو داریم که با همراهی شما این برنامه‌ها کامل‌تر و غنی‌تر خواهند شد.


۵۷
کلیدواژه (keyword): رشد آموزش ابتدایی، یادداشت سردبیر، تا انتهای مسیر، چشم‌ به ‌راه آینده،روز معلم،مهدی رضایی
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.