یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳

مقالات

معرفی چهار حرفه سودآور

  فایلهای مرتبط
معرفی چهار حرفه سودآور

 

صنعت: ارزیابی جوش

جوشکاری و اتصال جوش از پرکاربردترین فن‌های موجود در صنعت است. استحکام و آب‌بندبودن آن از جمله دلایل استفاده زیاد از این نوع اتصال است، اما هر جوشی مناسب قطعات گوناگون نیست. شاید جوش‌دادن را بتوان در یک ماه فراگرفت، اما هنر جوشکاری دقیق نیازمند سال‌ها تلاش و کوشش است. خط‌های انتقال گاز، خط‌های انتقال مواد اسیدی و کشتی و زیردریایی نیازمند جوش‌هایی خاص و دقیق هستند.

جوشکاری نیز مانند هر محصول دیگری نیازمند یک مجموعه آزمون و ارزیابی ‌است. این آزمون‌ها از آزمونه‌های چشمی یا VT شروع می‌شوند تا پرتونگاری (رادیوگرافی) و آزمونه‌های خاص. نوع آزمون متناسب با حساسیت محصول انتخاب می‌شود. طبیعی است شرکت تولیدکننده محصول نمی‌تواند جوش خود را تأیید کند و شرکت واسطه سومی باید این کار را انجام دهد. این کار نیازمند تبحر و دوره‌دیدن‌های بسیار و البته نیازمند مدارک معتبری است تا نوع ارزیابی شما مورد تأیید همه‌جا قرار بگیرد. شما می‌توانید با ورود به این صنعت و فراگیری این دوره‌ها و خرید تجهیزاتی در حدود 100 میلیون، یک شرکت معتبر ثبت و ارزیابی جوش راه اندازی کنید.

 

خدمات: طراحی و بسته‌بندی

امروزه سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌ها پر از محصولات رنگارنگ و پرزرق‌وبرق شده‌اند. شاید خیلی از این محصولات در کیفیت تفاوتی نداشته باشند، ولی ظاهرشان از یکدیگر متمایز است! حتماً خیلی از داستان‌های شرکت‌های بزرگ را شنیده‌اید که با عوض‌کردن طراحی ظاهری یک محصول، توانستند از ورشکستگی نجات پیدا کنند و به سوددهی برسند. بله درست متوجه شدید، بسته‌بندی. بسته‌بندی بخشی جدانشدنی و پراهمیت در تبلیغات هر محصول است.

این موضوع آن‌قدر اهمیت پیدا کرده است که افرادی به‌طور جداگانه و تخصصی مسئولیت این کار را به عهده می‌گیرند. شما می‌توانید با تولیدکنندگان و افرادی که محصولی را تولید می‌کنند قرارداد ببندید و محصولاتشان را بسته‌بندی کنید. این حرفه قسمتی مربوط به طراحی دارد که به خلاقیت نیاز دارد و با اندک سرمایه و یک رایانه راه‌اندازی می‌شود. قسمت دیگر آن بسته‌بندی است که دستگاه‌های متفاوت در ابعاد گوناگون برای محصولات متفاوت بازار وجود دارند. با هزینه حدود 100 میلیون می‌توان یک دستگاه کوچک خرید و کار را شروع کرد. البته که برای محصولات با شمار بالاتر و مواد بزرگ‌تر نیازمند دستگاه‌های بزرگ‌تر و جدیدتر هستید که به تبع آن هزینه اولیه شما نیز افزایش می‌یابد.

 

هنر: چرم‌دوزی

با نگاهی به دور و بر خود، محصولات چرمی متنوعی را می‌بینید. این محصولات یا چرم مصنوعی هستند یا چرم طبیعی. چرم ماده‌ای باارزش و مفید برای ساخت و تولید محصول است. دستبند چرمی و کیف پول چرمی از دست‌سازه‌های کوچک این ماده هستند. هرچند تقاضای زیاد چرم طبیعی به محیط‌زیست و حیوانات آسیب خواهد زد، ولی چرم مصنوعی می‌تواند جایگزین خوبی برای آن باشد.

برای ساخت این محصولات، به ابزارهایی مانند سوزن دوخت چرم، درفش دسته چوبی، دستگاه سوراخ‌کن (پانچ) و وسایل دیگر نیاز است که در حدود پنج میلیون تومان سرمایه نیاز خواهند داشت. با گذراندن چند دوره‌ هم می‌توان شروع به کار کرد. شرکت‌های گوناگونی محصولات شما را خواهند خرید، ولی با فروش مستقیم آن‌ها در بازار می‌توانید سود بیشتری کسب کنید.

 

کشاورزی: پرورش بادام زمینی

بادام‌زمینی محصولی مقوی و باب میل ما ایرانی‌هاست. در آجیل عید، بعد از پسته، بادام‌زمینی است که زود تمام می‌شود. کره بادام‌زمینی، روغن، مغز و انواع آن در خانه‌های ما زیاد به چشم می‌خورد. گیاه این ماده خوش‌مزه در آب‌وهوای ایران به‌خوبی رشد و پرورش می‌یابد؛ هرچند که بومی کشور برزیل است و مهد آن آفریقای جنوبی است، ولی در ایران خودمان نیز به دلیل آب‌وهوای خشک مناطق مرکزی و جنوبی، به‌خوبی می‌تواند رشد کند.

گیاه بادام‌زمینی که به‌صورت بوته‌ای است، به آب کمی نیاز دارد و با نصف آب نسبت به ذرت می‌توان آن را به ثمر نشاند. 120 روز زمان می‌برد تا این گیاه میوه بدهد و البته دمای هوا نیز چیزی بین 22 تا 40 درجه باشد. این گیاه در هر هکتار در حدود شش تن بار می‌دهد که با حساب کیلویی تقریباً 60 هزار تومان، سود مناسبی را عاید کشاورز این محصول می‌کند. این گیاه باید در بهار کاشته شود و اواخر تابستان نیز زمان برداشت محصول است. ولی به دلیل خشکباربودن، می‌توان آن را به‌راحتی در انبار نگه داشت و آسیبی هم به محصول نمی‌رسد.

 


۴۵
کلیدواژه (keyword): رشد هنرجو، فرصت‌یاب، معرفی چهار حرفه سودآور، پرورش بادام‌زمینی با بسته‌ّبندی چرمی، محمد حیدری
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.