پنج شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۴

مقالات

چگونه در بازارایابی آموزش موفق باشیم؟

  فایلهای مرتبط
چگونه در بازارایابی آموزش موفق باشیم؟
راهکارهای پیشنهادی برای گسترش و تقویت حوزه حرفه‌ای در آموزش

یکی از حوزه‌های حرفه‌ای در آموزش، ایجاد و تقویت نمانام (برند) شخصی است. در این باره تهدیدها و فرصت‌های گوناگون و مؤثری وجود دارند. شناسایی و تلاش برای بهره‌مندی از آن‌ها می‌تواند نمانام شخصی را تقویت کند. هر چند هدف از نمانام‌سازی شخصی در آموزش، همانند سایر حرفه‌ها، درآمدسازی نیز است، اما همواره ملاحظات اخلاقی و همکاری‌های سازنده در اولویت و اهمیت قرار دارند. پیش از مطالعه راهکارهایی که در ادامه اشاره شده‌اند، لازم است ابتدا مدل فکری خود را بازبینی و به این موضوع فکر کنید که معلم ارزشمند می‌تواند به گستره‌های وسیع‌تری از حرفه خود فکر کند و چنان حرفه‌ای به آموزش بنگرد که همین حرفه برای او درآمد مکفی و حلال و عزتمندی را بیافریند و دیگر به حضور در سایر حرفه‌های غیرمرتبط با آموزش نیاز نباشد. راهکارها را بخوانید و بررسی کنید در کدام موارد لازم است تغییراتی در روال خود ایجاد کنید.
 

تقویت شبکه ارتباطی

با وبگاه‌ها و نهادهایی که درباره آموزش فعالیت می‌کنند همکاری کنید و از جمله اعضای آن‌ها قرار گیرید. این وبگاه‌‌ها می‌توانند پشتوانه‌های مالی و اعتباری خوبی برای اعضا فراهم کنند و به‌نوعی هزینه تبلیغات برای شما را به عهده بگیرند.
 

طراحی و تولید محتوای آموزشی

تهیه جزوه‌های تکمیلی آموزشی، نمونه‌سؤالات چالشی و تکه‌فیلم‌‌های آموزشی می‌تواند شما را به مخاطبان معرفی کند. درعین‌حال منبع درآمدی خوبی محسوب می‌شود.
 

همکاری با طراحان

از دیگر موقعیت‌های مناسب درآمدزایی مرتبط با آموزش، شریک‌شدن در فروش و معرفی محصولات آموزشی نهادها یا افراد است. از این طریق ضمن مشارکت در خدمت و اثرگذاری محصول تولیدشده، شما هم سهمی از فروش نصیبتان می‌شود.
 

کلاس‌های خصوصی

برگزاری کلاس‌های خصوصی، به‌ویژه کلاس‌هایی در بستر برخط، از دیگر موارد درآمدزا در حوزه آموزش است. به این منظور لازم است با نهادها، مدرسه‌ها و نیز گروه‌هایی که استادان کلاس‌های خصوصی را معرفی می‌کنند همکاری کنید.
 

همراهی با مدرسان

یکی از شیوه‌های مؤثر درآمدسازی در آموزش، به‌ویژه برای شروع، همراهی با مدرسان برتر آموزشی است. این همراهی، علاوه بر اینکه موجب رشد حرفه‌ای می‌شود، به شناخت بیشتر محیط کاری شخصی، بدون پرداخت هزینه، می‌انجامد.
 

همراهی در شبکه‌های اجتماعی

درصورتی‌که بتوانید محتواهای آموزشی خود را طراحی و تهیه کنید، در برخی شبکه‌های اجتماعی امکان ارائه این محتوا وجود دارد که به نتایج مالی نیز منجر می‌شود.


استقبال از رویدادهای آموزشی

برای ساختن نمانام شخصی، لازم است از رویدادهای متنوع آموزشــی استقبال کنید. این رویدادهــا شامل سخنرانی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، تهیه محتواهای متنی و غیرمتنی برای تکمیل آموزش، مشارکت در تحلیل آموزشی و پژوهش و موارد دیگری از این دست هستند.
 

شرکت در دوره‌های آموزشی

یادگیری و حضور در دوره‌های آموزشی ازجمله گام‌های اساسی در ایجاد سازوکارهای نمانام شخصی به‌صورت اصولی است. یادگیری‌ها در دو بخش قابل دسته‌بندی هستند: یادگیری‌هایی درباره حرفه معلمی و آموزش، و یادگیری اصول مدیریت بازرگانی.
 

به‌روزآوری مستمر

در برندنمانام ‌سازی شخصی، لازم است با نهادها و مؤسسه‌های آموزشی در ارتباط باشید، در مسابقات و فعالیت‌های آموزشی شرکت کنید و با این چالش‌ها خود را به‌روز و مرتبط با وقایع جاری نگهدارید. نوشتن مقاله و ارائه نظر به مجلات تخصصی حوزه آموزش‌وپرورش، مانند مجلات رشد، یکی از این منابع است.

 

 

۶۹
کلیدواژه (keyword): رشد فناوری آموزشی،پرونده ویژه،بازاریابی،مارکتینگ،تقویت برند،نمانام،بازارایابی آموزش، لیلا سلیقه‌دار
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.