شنبه ۱ آذر ۱۴۰۴

مقالات

فرهنگ کتاب‌خوانی

  فایلهای مرتبط
فرهنگ کتاب‌خوانی

سال تحصیلی 97-96، در اولین سال خدمتم، آموزگار پایه پنجم یکی از دبستان‌های شهرستان آمل بودم. اولین روزهای مدرسه، با توجه به اهمیت مهارت‌های خواندن در زبان‌آموزی و یادگیری سایر درس‌ها، برای سنجش مهارت‌های خوانداری ارزشیابی آغازین انجام دادم. اکثر دانش‌آموزان در روخوانی (خواندن روان و رعایت لحن و آهنگ) و مراحل درک اطلاعات صریح متن از سطح درک مطلب در حد خیلی‌خوب و خوب قرار داشتند. اما در رسیدن به استنباط، تلفیق و تفسیر اطلاعات متن، به تلاش بیشتری نیاز بود. اغلب دانش‌آموزان رغبت زیادی به فعالیت‌های مربوط به خواندنِ فعال نداشتند. در گفت‌وگوها، انجام فعالیت‌ها و بیان خاطره، اکثراً گفتند که تعداد کمی از آن‌ها کتاب غیردرسی مطالعه کرده‌اند. تعداد محدودی از دانش‌آموزان، مجله رشد مهرماه را مطالعه کرده بودند. از طرف دیگر، در سخن گفتن، از واژه‌های متنوع و جمله‌های گسترده استفاده نمی‌کردند.


 

• مخاطبان گرامی؛ برای مشاهده متن کامل این مطلب به فایل PDF پایین همین صفحه مراجعه فرمایید.

 

 

 

 

۷۰
کلیدواژه (keyword): رشد مدرسه فردا، تجربه،هفته کتاب و کتابخوانی،فرهنگ کتاب خوانی، فاطمه رهبری
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.